onsdag 12. august 2015

PROSJEKT 3X3 - STARTSKUDDET GÅR.
Da er jeg i gang, seks mil ligger foran meg, ca tre mil fram til norskegrensa. Og ved norskegrensa har jeg gjort unna ca ei mil i Finland og to i Sverige. Dvs etter de ti første milene i Finland tar jeg en nordisk piruett ved treriksgrensa. En av vår to treriksgrenser og kanskje den eneste der du kan besøke tre nasjoner på tre sekunder. Ikke sikkert Putin ville like at en tok piruetten ved den andre.

Været er måtelig bra og jeg gleder meg til å vandre innover viddene. For det er første gang jeg legger ut på en såvidt lang tur i nord-Norge/nord-Norden, om jeg ser bort fra Børgefjell. Forhåpentlig vil været holde seg slik at jeg slipper å plaske i våte myrer og sølete tråkk. Men her må en ta det som det kommer og jeg er godt rustet for all slags vær - det kjennes forøvrig på ryggen.

Når neste blogginnlegg kommer er jeg sannsynligvis kommet til Norge. Avhenger litt av hvordan jeg greier å holde kontakt med mediekorpset mitt. Den som leser får se. Vi høres.





Her går starten ved Kilpisjarvi, og senere etter en kilometer er første rast. Deretter forlater jeg mediatroppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar