tirsdag 4. august 2015

Fra Alaska til indre Troms

PROSJEKT 3 x 3.
Årets prosjekt har jeg gitt tittelen Prosjekt 3x3 - 3 dager-3 nasjoner. Altså jeg starter nær Kilpisjarvi i Finland, fortsetter mot treriksrøysa og tar så over fjellet gjennom Sverige retning øvre Rostadalen. Her skal jeg roe ned en dag for så å fortsette ned Rostadalen til sivilisasjonen. Roe ned med fiskestang og kamera. Det sies at det også er bjørn i området, det hadde vært spennende med et kort møte med bamsen - helst på litt avstand.

Opplegget tilsier intens gåing de 2-3 første dagene, men natta er ennå lys i nord så det skulle være mulig å nå Norge etter denne planen som inkluderer ca 35 km i luftlinje. Men vekta er selvsagt utfordringen, derfor blir det viktig med egen fjellvettregel nummer to - bedre å sulte ihjel enn å bære mat i retur. Satser derfor på minimum ett fiskemåltid, havregryn får være backup.

Jeg gleder meg, og gruer meg litt - ømme skuldre og slitne bein kan bli utfordrende. Værmeldingene er ikke de beste men det kunne også vært værre. Håper på noen soldager slik at jeg kan ta med meg noen flotte solskinnsbilder fra turen. Bloggen kommer litt i revenue, men håper å bringe noen spennende meldinger fra fjellet. Hører gjerne dine kommentarer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar